Veelgestelde vragen

Hoe sluit de opleiding aan bij de praktijk?
Door alleen mensen toe te laten met minimaal drie jaar relevante werkervaring vindt zowel onderling als met docenten voor en na de colleges veel uitwisseling van praktijkervaring plaats. De colleges worden gegeven door academische hoogleraren en universitair docenten die ook bij de fulltime opleiding betrokken zijn. De docenten beschikken tevens over uitgebreide praktijkervaring op het gebied van marketing. Middels diverse interactieve leermethodes passen zij theorie direct toe in praktijkcases. De opleiding waarborgt hiermee een perfecte afstemming tussen wetenschap en praktijk.

Hoe is de opleiding te combineren met werk en privéleven?
Voor de opleiding staat een studielast van gemiddeld 20 uur per week. De colleges vinden een keer per week plaats in de avonduren. Daarnaast geeft een groeiend aantal bedrijven vrije tijd om te studeren en/of extra vrije tijd voor tentamenvoorbereiding. Wellicht uw bedrijf ook. Al het studie- en collegemateriaal wordt online beschikbaar gesteld.

Wat is het verschil tussen een MSc Marketing en een MBA?
De MSc Marketing richt zich vooral op een verdieping en verbreding van de commerciële functie binnen een organisatie. Het concentreert zich daarbij vooral op de strategische aspecten van marketing. Wetenschappelijke inzichten vormen de basis van dit programma. Daarnaast komen de verbanden tussen marketing en andere functies ruimschoots aan de orde. De meeste MBA's richten zich vooral op een verbreding binnen het terrein van management en organisatie.

Is de opleiding aftrekbaar van de belasting?
Ja. Voor meer informatie kunt u terecht op de website van de Belastingdienst.

empty