Parttime Master of Science (MSc) in Marketing

De parttime MSc Marketing neemt u mee in een programma waarin u uzelf uitdaagt om verder te kijken. Verder kijken op het gebied van marketingtheorie, marketingonderzoek en marketingpraktijk.

U leert strategisch denken. En u leert begrijpen op welke wijze men waarde kan creëren voor klanten en andere belanghebbenden.

Master

  • Universitaire master
  • Nederlandstalig
  • Enige parttime master die zich 100% richt op marketing
  • Onderwijs in de avonduren

Uw profiel       
Beschikt u over minimaal drie jaar werkervaring in een marketing gerelateerde functie, zoals marketingmanager, productontwikkelaar, marketingconsultant, productmanager of commercieel manager? Wilt u marketingvraagstukken op academische wijze benaderen? En heeft u de behoefte om uw marketingkennis te ontwikkelen in een uitdagende en inspirerende omgeving? Dan is deze opleiding wat voor u. Klik hier voor meer informatie over de toelating.

Programma
De parttime MSc Marketing van de VU is een tweejarige, Nederlandstalige studie. Afhankelijk van uw vooropleiding start u met een Premaster van twee tot vier maanden in het voorjaar. Het mastertraject begint in de eerste week van september en duurt twee jaar.

De MSc Marketing bestaat uit een gevarieerd programma van colleges, case discussies en onderzoeksprojecten. De focus ligt hierbij op marketingstrategie, consumentenmarketing, business marketing en customer intelligence. U krijgt tevens voldoende ruimte om uzelf te specialiseren en te ontwikkelen in een marketing gerelateerd onderwerp naar keuze. Hierbij kunt u denken aan digital marketing, geomarketing en marketing consultancy. Meer weten over ons programma? Klik hier

Onze alumni
De parttime MSc Marketing aan de VU kent een actieve alumnivereniging die regelmatig bijeenkomsten en activiteiten organiseert. Alumni van de parttime MSc Marketing werken binnen een marketing gerelateerde functie bij organisaties zoals ING, Aegon, Rabobank en Randstad of zijn actief als zelfstandig ondernemer. Meer weten over onze alumni? Lees hier verder.

In het kort

  • Universitaire marketingopleiding met aandacht voor actuele maatschappelijke trends, waaronder digitalisering, duurzaamheid en innovatie.
  • Colleges van toonaangevende hoogleraren, inspirerende universitair docenten en docenten met ruime praktijkervaring op marketinggebied.
  • Interactieve leermethodes waarmee theorie direct in praktijkcasussen wordt toegepast.
  • Uitwisseling van kennis en ervaring met gemotiveerde medestudenten die actief zijn in verschillende branches.
  • Behalen van de titel MSc Marketing. De opleiding is geaccrediteerd door de Nederlands-Vlaams Accreditatie Organisatie (NVAO)

Neem contact op
Heeft u vragen over de parttime masteropleiding Marketing? Jaap Boter (opleidingsdirecteur) reageert graag op uw vragen en opmerkingen!